torsdag 30 januari 2014

Ordning och reda!

Ni som känner mig kan ju mest skratta åt rubriken. Jag är ingen vän av ordning och reda förutom om jag väntar besök - då ska det stääädas. Jag är en slavpotta och M blir tokig på alla mina "smarta lösningar" och "bra" ställen att lägga saker på... Tycket inte det är alls konstigt att jag vet att linsskyddet till kameran ligger bredvid spisen vid köksvågen. Jag vet ju det för jag la den ju där... Haha. Hursom jag gillar ordning och reda och M har startat en kampanj som vi kan kalla "släng och sortera". Har sorterat och slängt och hittat roliga grejer att minnas saker till i flera dagar nu. Men jag tycker mest minnesbiten är rolig och stannar gärna upp där istället för själva sorteringsdelen. Men endel saker tycker till och med jag är riktigt roliga att sortera och pyssla med (förutom pyssellådan) så är det mina bakgrejer - därför gjorde jag en baklåda! :D Både fint och praktiskt och nästan alla bakgrejer fick plats på ett ställe! 
Lådan är köpt för en billig peng på Gekås!

Pepparkaksfigurerna fick plats i två glasburkar.

Älskar min prickiga sockerströare!! (används typ 1 gång om året typ. Men ändå!!)

Fint och smidigt sätt att förvara muffins-/bullformar. 
Ikväll ska vi iväg och äta en bit och sen gå på bio med K och T. Ska bli roligt! Känns som evigheter sen jag var utanför lägenheten i annat syfte än att gå till eller från jobbet. ;) Vet inte så mycket om filmen vi ska se men tror det är en komedi så det känns ju bra! Uppiggande filmer i januari är nästan ett måste!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så påhittig,en bra och praktiskt lösning!