torsdag 24 juni 2010

Arbeid i sommer

Nu har jag äntligen fått börja jobba. Men bara 3,5 timma första dagen. I morgon drar det dock igång med 8h så ska minsann få jobba! Är i köket och har gjort lite allt möjligt. Bla, Serverat ett sällskap på 42 personer (kunde dock inte bära 3 tallrikar än, men det kommer väl), lärt mig kassa-aparaten, diskat, plockat fram varor i cafét, plockat och fejjat. Känner mig jätteduktig som lärt mig kassan så fort, för den var ganska krånglig. Det man måste lära sig nu är att höra vad de säger. Men det går ju bra att säga att man inte förstår så de får upprepa sig.. :)

Idag på förmiddagen var linnea och jag ute och gick och hittade "Bro nr 2" Tog många fina kort som finns att se på min --> facebook.
Idag har det varit underbart sommarväder för första gången på flera veckor här (säger de som vet) och det var verkligen varmt och härligt! Det är dock lite underligt att det fortfarande blommar vitsippor och tulpaner mellan buskarna samtidigt som midsommarblommor. Sommaren kommer väl så fort här att vårblommorna inte hinner blomma förrens nu. Inte vet jag.
Egentligen skulle jag och några till gått och ridit och ryktat hästar i en gård en bit härifrån nu ikväll. Men nu har världens regn och rusk väder kommit in så det får vi nog göra i morgon istället! Nu skvalar det i stuprännorna och jag ska se så alla fönster är stängda. Oj nu blixtrar det över berget också så det är bäst att stänga av datorn!

Hälsningar Sara - Er bloggare mellan fjällen

1 kommentar:

ewe sa...

soyan, det glädjer mig att höra att du trivs på nya stället! Hoppas hemlängtan inte är starkare än glädjen att vara på nytt ställe. Fortsätt skriv. Det är jättekul att följa dig!