tisdag 5 maj 2009

den vilda bebin

en torsdag klockan ett, ramlar bebin ner i mammas toalett.
men han dyker upp igen efter en stund. och skakar på sig som en riktig hund.

detta är inget som jag varit med om. men idag fick jag i alla fall berätta att man inte ska simma i toaletten. det var ett barn som ville "bada". men jag tyckte inte han borde göra det. (antar att han hämtat inspiration från citatet ovan ur boken "den vilda bebin" av Barbro Lindgren)

och idag fyller den minsta bebin Lovén 11 år. helt otroligt! tänker mig att han är sissodär 4 år och LÄNGTAR efter att bli 6år för då är man stor. och att sen en dag bli lika stor som Benjamin, det vore ju höjden av lycka. (och jag tror benjamin var 7år då födelsedagsbarnet var 4... ?) hur som helst. i morgon åker systrarna hem till småland. och det känns faktiskt helt fel. har inte förstått men på torsdag är det i alla fall dags. kanske förstår då. nu har jag inte gjort det i alla fall!

1 kommentar:

e sa...

I löööv the vilda bebin