torsdag 14 maj 2009

upprättelse

dagen igår var hemska. dagen idag har varit underbar. jag har varit den snäll-fröken jag egentligen är och hela eftermiddagen hade jag rooooligt med 5 av mina små vänner. en pojk var min frisör och gjorde en fin frisyr bestående av två "pippi-toffsar och flertalet spännen. de andra barnen pusslade och hoppade höjdhopp över kuddar som låg på golvet. sen hade vi pappersflygplans tävling och vi flög med flygplan hit och dit. uppochner och bakochfram. avanserade grejer! och det är ju något man kan bli ganska trött av... rätt som det var så kände jag någon krama mitt ben och jag satte mig ner för att prata lite.

S -hur är det med dig? mår du inte bra?
Barnet - jooooh, jag mår bra... men jag behöööööver en kram!
jag kramar såklart honom och vi sitter på golvet och kramas en stund. då kommer ett annat barn och tittar på och efter ett tag frågar han:

B2 - varför kramar du på hon?
S - för att han behövde en kram.
B2 - ville hon ha en kram?
S - ja det ville han.. vill du också ha en kram?
B2 - (förläget) - mmmmmmmh....

när båda fått sitt krambehov tillfredsställt fortsätter vi i godan ro att pussla och kasta flygplan och jag kände mig som världens bästa fröken!

(det där med "hon" och "han" är inte alla barn som greppat riktigt... utan alla är bara barn och det är rätt skönt faktiskt. inga könsroller här inte! ;D)

Inga kommentarer: