tisdag 11 november 2008

- utan anledning.

jag har inte gjort något. inget alls. men ändå känner jag mig skyldig. jag orkar inte!
vill bara fortsätta som jag gjort hela tiden! men det tar emot.. ska det vara så?

regnet sköljer gator, hus, trotoarer och cyckelbanor rena, så som en kran sköljer smutsiga, klibbiga, grusiga barnhänder rena efter uteleken i sandlådan.
löven flyter som sladdriga båtar i åarna av regnvatten, och snabbt ilar fram o ner i gatubrunnarna och täpper till.
D o jag har handlat kex o knäckerbröd. vi rusar inte, men går snabbt snabbt fram genom vattenfallet från den öppna himlen. det känns roligt. vi har inte setts på så länge. fika hos F uppe under taket. regnet smattr mot det snea takfönstret och med te, tända ljus och HELA bordet fullt med fika satte vi igång och mysa. JH var där också. otippat o roligt. vardagsunder! detta var ett sådant. så underbart skönt att få leva i vännernas närvaro.
med torra strumpor lånade av F gav vi oss iväg. men de blev blöta efter två steg i bäckarna utanför huset. sen kom bussen.

Inga kommentarer: