måndag 3 november 2008

en guldklimp var min i 2 timmar

en solstråle, en guldklimp, en pärla, ett glatt yrväder som virvlade runt i lägenheten på jakt efter något lika färglatt och sprakande som hon. hon är dyrbar. hon, mitt lilla barn som var mitt i 2 timmar.
med en leende mun från öra till öra skrattade hon och dansade till när jag sjöng "imse vimse spindel" och klappade händerna så intensivt till "klappa händerna när du är riktigt glad" att hon rammlade omkull. med soppa och mackor i magen och orange kinder av klet och med händerna blanka av smöret på mackorna skrattade hon åt mig o försökte klappa mig på kinden... -nej tack.
denna söta fina lilla lintott fick jag låna, leka med, läsa för, byta på, mata och gosa med.

-med ett tjutande skratt slängde hon sig fram och slog sönder tornet av klossar i alla de färger. o sen satt hon förundrad med alla bitarna runt sig och undrade vart det höga tornet tagit vägen. sen upp och plocka klossarna, ge till mig och se mig bygga ännu ett torn. och sen var proceduren på ruta ett igen. 18 år skilljer det på oss. exakt 18 år. vi borde haft 20 års kalas tillsammans! hon 1 år och jag 19, men det blev inget med det. utan vi firade idag. med mackor med smör och utan kant. och så morotssoppan såklart! mums!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dom är så söta dom små liven. Dom förgyller dagen med sina skratt:)

Anonym sa...

Vems guldklimp lånade du?

Sara sa...

lånade elin och daniels guldklimp! :