måndag 4 november 2013

Rusk.

Nu är hösten verkligen här. Den fula ruskiga hösten. Inte vacker och sprakande utan grå, blöt och klibbig kyla som sipprar in i märgen. Urk. 

Och sen den sprakande hösten tog slut har jag jobbat som självständig sjuksköterska i ungefär en månad nu (på nya jobbet). Känner mig fortfarande osäker och inte kan eller vet inte hälften av allt jag vill kunna. Skämmer ögonen ur mig  när jag står som ett frågetecken bland mina kollegor, fast om man inte frågar så får man ju aldrig lära sig något... 

Jag har ju fyllt år också. Känns lite konstigt att vara 24 år. Då är man ju snart 25! Eller ja om ett år...  Men ändå, känns konstigt. Födelsedagshelgen spenderades med familjen i Småland. God mat, bowling, paket, spel och svampplockning, vilket var mer än perfekt! :)

I onsdags förra veckan gav jag mig själv en födelsedagspresent. Jag var och träffade en gyminstruktör som gjorde i ordning ett gym-schema till mig så jag ska bli stark i min rygg och sådär! Har varit på gymmet 3 gånger nu och dör lite varje gång, fast på ett bra sätt. Har inte tränat ordentligt på ett halvår och har aldrig haft såhär dålig kondis eller varit såhär tjock. Antar att träning kommer göra det bättre men i nuläget är det galet tungt. Skäms över det också men känns lite lättare nu när jag väl tagit tag i det! :) I morgon blir det nya hobbyn Handboll då Drott spelar mot Önnered, ska bli rååligt! :D

Over and out
Fått tummen ur och gått till gymmet!

Inga kommentarer: