lördag 14 september 2013

Trädgårdslördag.

Årets sista lilla skörd ur våra krukor
Vackra färger!
Första helgen hemma och heeeelt utan planer (för båda två) på typ hela sommaren. Fantastiskt härligt! Sovmorgon till kl 8, lång frulle och sen städade M ur sin garderob och jag plockade av mina tomater och drog upp de få morötter det blev i år. Efter det var det dags att "arkivera" solstolar och blomkrukor i svärföräldrarnas friggebod. Vet fortfarande inte om det blir flytt till Halmstad men nästa vecka har i alla fall ordnat sig utan att ha 2 bilar. Blir krångligt men det löser sig så småningom antingen med flytt eller bilköp. Jag både hoppas och inte hoppas på flytt. Lite jobbigt att känna sig så kluven. Fast vad vi än gör så får vi bo ihop och båda har jobb och vi har ett fint liv så ska väl inte klaga egentligen men kluvenheten är mitt I-landsproblem och blir därmed jobbigt för mig...

Idag har vi också varit på Markaryds marknad. En STOR marknad och precis som alla andra marknader - inget vettigt alls. Hillbilly-marknad och en massa crap. Men vi hittade iallafall finfina kantareller för en billig peng så i kväll blir det kantarellmackor till kvällsmat! :D

Over and out!

Inga kommentarer: