fredag 13 september 2013

Flyga drake

Drakflygning



Vackra Mellbystrand

Igår flög vi drake. M var envis och ville absoluuuuuut gå ner till stranden och flyga. Någon (läs: jag) sa att det inte blåser och det blir svårt men visst.. Vi knata iväg och det var knappt en fläkt nere vid stranden. Men med en lätt bris söderifrån och sen springa lite så fick man upp draken i luften, sen åkte den ner - och upp - och ner...

Just nu känns allt uppochner inte bara draken. 3 veckors ledighet har slutat och efter helgen börjar jag mitt nya jobb. Vi har varit på lägenhetsvisning i Halmstad och tackat ja från vår sida nu ska bara hyresvärden kolla upp oss och sedan kanske vi flyttar. Galet. Skönt isåfall att slippa köpa bil och krångla med pendling, men vill inte lämna Mellbystrand. Älskar lägenheten, älskar stranden, älskar närheten till små skogsområden, älskar närheten till Maxi och sopsortering, älskar vår egna gräsmatta, älskar att kunna odla, älskar att ha trevliga grannar som man vet vilka de är. Men en flytt skulle innebära närhet till jobbet, minskade resekostnader för både M och mig, slippa bilköp och kunna spara lite istället. Men som sagt. Vet inte när vi i så fall flyttar. M har haft ryggproblem denna vecka och klarar ju inte bära en massa saker och jag kan inte göra det själv. Sen har vi ju inte packat något och nästa helg är det bröllop så på något sätt får vi lösa de första veckorna med 1 bil. Känns lagom intressant men kommer att gå. Allt går.

Over and out!

Inga kommentarer: