torsdag 21 februari 2013

På rätsida igen.

Sammanfattning av dagen: bra dag.

Utförlig beskrivning av dagen:
Vakna 03.38 och var oförskämt pigg, somnar dock om och vaknar när klockan ringer 50 minuter senare. Väl uppe tycker jag att jag är rätt pigg och känner inte av någon förkyldning. Meen påväg till praktiken blir jag helt däckad och jättetrött. Väl framme på sjukhuset bestämmer jag mig bara för att vara pigg och frisk. Byter om och svävar in på avdelningen som en solstråle, läser i personalpärmen för att se vilka rum vi ska ha idag. Brevid min handledares namn står det VAB. Igen. Tröttheten var tillbaka och jag blev så seg. Började susa i öronen och ja, jo, jag kände mig nog lite snuvig och visst var det rätt rossligt i lungorna...
Dagen fortstatte med att jag fick gå med en annan syrra (såklart), men mina handledare är ju bäst (kanske för att jag känner dem och vet hur de arbetar) och jag orkade inte lära mig en ny (igen) så jag var rätt seg och tafatt hela förmiddagen. På något mirakulöst sätt hann vi ändå med allt vi hade planerat trots att det blev en riktigt hektisk. Det jag är mest nöjd med på praktiken idag är att ha planerat och genomfört en svååår vårdplanering, tagit prover på sytrådstunna kärl och omvandlat teori till praktik och lärt mig MRSA-odla. Det jag är mest nöjd med på min fritid idag är att jag nu ska få gå och lägga mig. Ska bli stört skönt att få sova! :D

Over and out!

Inga kommentarer: