söndag 17 februari 2013

Fin helg!

Denna vecka har varit ganska tuff. Men oerhört bra! :) Vaknat 04.30 varje morgon, varit hemma igen 17.00. (eller senare). Full rulle på praktiken och det går bra nu. Har egna patienter och det går bra. Lärt mig strukturera upp hur jag vill arbeta för att komma ihåg allt och kunna få med allt på mina kladd-lappar och anteckningar jag släpar runt på!
Hade mittbedömningssamtal med båda mina handledare + en lärare från skolan. De tyckte jag utvecklades som jag bör och att jag redan uppnått flera av målen vi ska ha uppnått när praktiken är slut. Känns väldigt roligt att få positiv feedback! :D Om jag nu bara fortsätter som jag redan gör så kommer jag bli godkänd. Känns såå skönt att veta det!

Helgen var så välkommen denna vecka, har inte varit såhär trött rakt in i märgen utan att vara sjuk på länge! Har gjort "ingenting", bara bakat bröd, paj och städat lägenheten, tvättat lite, kollat på tv och fikat hos svärföräldrarna. Igårkväll var vi hos A och H och kollade in deras nya hus, hälsade på sötvovven och cool-katten, kollade på melodifestivalen och åt blåbärspaj. Riktigt skön kväll! Nu har vi ätit lååång frukost med surdegsbrödet jag bakade igår, äggröra, smoothie och te. Herrarnas VM-slalom på tv nu och allt är bara fint! Nu ska jag njuta av söndagens lugn och nästa vecka blir lugnare. bara 3 praktikdagar och 1 dag i skolan. Känns skönt med lite lugnare tempo!
 (...och mormor, tack igen för det fina brevet! Kom verkligen lägligt..!)
Over and out!

De grå ringarna vittnar om en tuff vecka. Men en bra vecka.





Inga kommentarer: