torsdag 12 januari 2012

himmelen är en plats på jorden!

Andfådd och stretar uppför backen. Svetten lackar i vinterjacka och plusgrader. Solen skiner, vårfåglar kvittrar i skogen. Fotbollsbarnen "brötar" i skogen. Men så kommer jag fram. Det vita staketet, det blå lilla huset, ett myller av barn och en tårögd fröken. Tusen frågor, tusen leriga vantar, tusen kramar. Tusenmycket kärlek! Härligt att få vara och hälsa på den mest harmoniska platsen jag vet. Är så härligt lugnt där trots att jag vet hur stressigt och uppöveröronen med fix och jobb det kan vara... Barnen fick smultronte, två förkläden och en liten stickad mössa till dockorna. Fröknarna fick grönt chaite och ett paket kaffe. Direkt börjades det leka picknick och en av dockorna utrustades med mössan och tjatet om att dricka smultronte började. :) Härligt!

Idag sitter jag hemma hos familjen H och skriver redovisning som vi ska ha i morgon. Sen slutar denna kurs och på måndag startar nästa! Kan fortfarande inte fatta att jag klarat hälften! :D Det blåser här och smhi varnar för kraftiga vindar och mycket hårda byvindar. Förstår inte riktigt skillnaden men byvindar kanske är sånna som kommer mer i stötar? Vad vet jag?

Som du kanske har förstått, jag är hos dig igen. Jag försvann ett tag på vägen. Men jag saknade dina sinnen. Och som du kanske redan vet, jag är oslagbar - Jag far hellre framåt mot min vilja än jag vänder. - Lars Winnerbäck-

Tycker INTE om att flänga hit och dit. Vill att vi bor på ett ställe. Det kommer ju inte hända förens om flera år och det är inget jag gillar. Men jag far hellre framåt mot min vilja än jag vänder - för då är vi snart där! :)


Over and out!

Inga kommentarer: