tisdag 10 januari 2012

#1 i dubbel bemärkelse!

2012 har varit här i tio dagar, detta är inlägg #1 för i år och idag hissades tröja #1 i Kinnarps arena.

Här kan man se och lyssna på änkan Anna Livs tal till HV71 och alla supportrar, det lästes upp i Kinnarps arena innan Stefans tröja hissades till taket som hyllning och till minne för den hockeyspelare som gjorde mig intresserad för hockey. Grät så det skvalade när jag hörde talet och när jag sedan såg själva upphissandet av tröjan grät jag ännu mer då hans ena son och bror hjälpte till att veckla ut den.
Det är så orättvist när unga människor dör! Två små pojkar är faderslösa och hans fru har blivit änka! Ja, orättvist är vad det är! USCH! Men det är inte så mycket man kan göra åt det, ingenting faktiskt. Livet är och livet går och livet försvinner och kommer på nytt i himmelen. Så är det bara.

Nu ska jag sluta gråta, torka tårarna och gå och lägga mig. I morgon blir en bra dag med besök på mitt "gamla" dagis och träffa barn och fröknar! Ska bli mer än roligt!

Och förresten, är hittills godkänt på ALLT i skolan. På fredag är det muntlig redovisning av ett grupparbete och sen är det bara 1,5år (hälften alltså) kvar tills jag blir leg. sjuksköterska. Känns galet! 


Over and out!

Inga kommentarer: