måndag 19 september 2011

Höst

Idag är den här. Hösten. Kärevärld. Fin och härlig dag fram till kl 19.00 ungefär. Då kom hösten. Kvällen blev mörk och dunken och regnet började utan förvarning att hälla ner. (inte ovanligt för göteborg, men ändå). I godan ro fortsatte Ninni och Jag att ro och cykla inne på gymmet. Mycket trevligt må jag säga! Mindre trevligt att gå ut även om det lugnat sig något. Hemma i Kortedala regnade det inte alls. Men träden blåste ner vatten från de blöta löven så det blev minsann regn, snett ovanifrån iallafall. Mysigt!

Nu sitter jag inne och ser orangea prickar landa och sedan rinna ut över fönstret i små streck. Det orangea ljuset kommer från gatlyktan som svajjar utanför i blåsten. Allt är väldigt hemtrevligt och jag kanske ska få en ny inneboende att dela rusket med. Får se, en bekants, kompis, kusin eller liknande. Lugn alla kvinnor i släkten, (så som mamma, mostrar och mormor, och alla ni andra som kanske blir oroliga), jag ska intervjua henne och träffa henne och skriva kontrakt och grejer innan hon packar in sina pinaler i  "lille-rummet". Detta ska nog gå bra. Hoppas hon stannar längre än 2 veckor som S gjorde. Hade varit trevligt med lite längre tids sällskap men är glad att hon o E hittade lägenhet så snabbt ändå! :)

Idag är det ingen visa jag gnolar på idag tänker jag på otaliga små film-klipp om en vit liten sällskapssjuk katt som finns på youtube. "Simon's Cat" heter de och är jätteroliga! Påminner mycket om Svea och jag saknar en liten katt att gosa med, och denna verkar väldigt svältfödd på just gos. Tror jag ska adoptera... Hursomhelst här --->Simons katt, kan ni se en liten film om en katt som bara vill gosa och ha mat men simon vill bara skriva på datorn...

Nu blir det kvällsfika och sedan godnatt! Pussochgull

2 kommentarer:

Makkan sa...

Hur kommer det sig att du skriver ut hela S namn men inga andras? (he he)

Sara sa...

haha! :) Makkisch is rolisch!