måndag 5 september 2011

Ett förkyldningsvirus berättelse

Idag har jag och mina vänner intagit både näsa, svalg, hals och muskler. Mitt intåg i dessa ogäsvtänliga platser kräver ganska mycket kraft och flera av mina allierade har fått offra sig själva i försvaret mot de fruktade antikropparna. Hemska odjur dedär!! Kroppen vi intagit har nu börjat nysa, frysa och ha ont överallt. Ett hinder vi mött är att i näsa och svalg produceras oerhörda mängder av slem vilket gör att många av oss virus drunknar/följer med ut ur kroppen vid nysningar eller något som kallas att "fräsa näsa". Känns obehagligt att vännerna runt mig försvinner så fort. General Rhinovirus har sagt att vi inte kommer att kapitulera än på några dagar men jag önskar vi gjorde detta. Bihålorna vi ska inta är trånga små passager som är ogästvänliga och mörka. Men vi har ännu inte förlorat hoppet om att vi ska kunna inta denna borg och bo här i resten av våra liv, troligtvis kommer vi nysas ut och färdas runt i intet tills vi landar på något litet barn och åter kunna infektera ännu en kropp. Nu är det dags för oss att dra vidare in i näshålan och upp mot bihålorna. 


Försök plugga när detdär pågår i dig... Hua, nu tror jag de intagit mina lungor också. (för mer intressant läsning klicka --> här.

Over and out!


Inga kommentarer: