onsdag 24 juni 2009

men sånt händer inte!!

ibland händer saker man inte förstår. man blir så paff och häpen och fattar verkligen inte storheten i det hela. idag hände en sådan sak. som den morderna kvinna jag är så kollade jag självklart min facebook och får där se att en vän skrivit följande till en annan vän "vila i frid". men kul? tänkte jag. så där skriver man inte!! det är inget att skämta om! klickade in på vännen som fått hälsningen till sig och ser där en hel MASSA små hälsningar av liknande slag. "kommer aldrig glömma dig, hoppas du har det bra där du är nu, tänker på dig, du är älskad, nu och för alltid......" blev rädd, ledsen, upprörd och förvånad. har inte förstått än och jag vet inte hur det gick till eller ens riktigt när det hela hände. har inte träffat vännen på något år och vi har ingen kontakt. men det känns ändå. att hon som var så glad och sprudlande inte finns mer. KONSTIGT! det kryper i hela kroppen på mig när jag tänker på hur sårbart livet är. det kan raseras på så kort tid.. nu är jag tom och vet inte riktigt vad jag ska göra. kanske borde sova lite? klockan är ändå ganska mycket..

(här kommer en fin sång. lyssna på den på länken därnere!)


Take this sinking boat and point it home.

We've still got time.
Raise your hopeful voice, you have a choice.
You'll make it now!
- Glen Hansard-
(nej jag har inte sett filmen once. men jag vill.)

1 kommentar:

e sa...

Hörde också om det där idag, tragiskt! Och ja, du vill se den filmen.