onsdag 27 augusti 2008

en blöt onsdag i augusti

vaknade utsövd men morgontrött och gav mig ut i duggregnet som hängde i luften mer än det föll. varm, stel o blöt av svett o regn kom jag hem igen o gjorde mig iordning inför dagen.

psykologi och körlektion stod på schemat och det var avklarat innan halv 12. då jag tog bussen hem till mormor o åt lunch. e o t kom också. berättade för oma om mina framtidsplaner. trodde hon skulle bli glad av att höra vad jag ville göra med mitt liv. men icke. "men jag tycker inte om att poliser ska lära sig skjuta o sånt..." förklarade att det är mer än att skjuta. men det hjälpte inte... förslagen på andra yrken haglade: "Psykolog då? det tror ja du skulle vara bra som! eller kurator, heter det så, en sådan där skol-psykolog? eller något sådant?? vad tror du?"

ingen idé att argumentera.. men hon är rolig! och hon bryr sig. det betyder mycket!

kantarelljakt i kinatofflor på geggig grusväg under hemvägen blev det. e ledde cykeln och hade kantarellögonen på. jag gick o undvek vatten-/geggpölarna, trippandes på tå men även stegandes i mossa under granarna.. blöt om fötterna o kall om händerna så kom vi hem. tofflor på. jag mår bra!

2 kommentarer:

stygn sa...

mormor är bra.
hon kommer stötta dig när hon vet vad det är du gör.
du skulle kunna bli som min hjälte T, och se till att människor mår bättre och blir behandlade som de ska.
det skulle du vara bra på!

Sara sa...

haha ja det är klart det är T o jag liksom!