torsdag 9 februari 2012

Hjärtslag

Sitter hemma hos M och pluggar, eller försöker plugga iallafall! Är så oerhört tråkigt när allt man skriver måste vara kopplat till litteraturen! GAH! Hur ska man då kunna intervjua en patient och försöka skriva det om ingen skriver så som hon och jag tycker? Detta blir ganska bra ändå men jag tycker inte om när lärarna bestämmer x antal kapitel ur x antal böcker som SKA vara med! hejochhå kul att jag har 5-6 till liknande uppgifter i vår så jag inte blir trött på dem... gosh!

Så, det var skönt att få skriva av sig lite! Idag har jag förövrigt varit väldigt pigg, älskar att ha sovmorgon när M ska till jobbet. Känner mig ganska hemsk för att han måste gå upp men ack så skönt det är att få ligga kvar och dra sig, sedan äta frukost i lugn och ro innan man måste ta itu med tråk-uppgifterna. Skönt att jag har en likadan dag i morgon också, men då ska jag nog skriva lite mer aktivt och inte flyckta med massa annat roligt som att skriva blogg och skicka nyhetsbrev till kåren och liknande....

Pöss

Inga kommentarer: