fredag 8 april 2011

gjort det förr - gör det igen

Solen går upp över kåk och gränd
Våren är ung och oanvänd

Sången ekar från himmelen sänd
Det är ett
stort liv
Jag har sett hur du kämpar för att ta dig loss
Hur rösten manar: Stå upp och slåss
Hur dumheten sprakar med tomtebloss
Hur den fadda massan skriker: Kom med oss
Det är ett
tufft liv

Min ungdom kommer aldrig igen
Jag har så mycket förstånd att förlora än
Så jag lovar dig inget, min käraste vän
Det är ett
kort liv

Jag reste iväg för att få nånting gjort
Jag trodde sporren fanns på annan ort
Men deras klockor gick lika fort
Det är ett
snabbt liv

Jag tog mig upp på ett skyhögt berg
Jag trodde livet skulle byta färg
Men svindeln skälvde genom ben och märg
Det är ett farligt liv

Men solen går upp över kåk och gränd
Våren är ung och oanvänd
Sången ekar från himmelen sänd
Det är ett
stort liv
- Lars Winnerbäck-

Hemma i Russnäs och allt är som för tre år sen.
Minnen kommer tillbaka och det slår mig hur mycket
som förändrats på dessa år. Det mesta till det bättre.
Men även saker som aldrig kommer igen. Känns sorgligt,
men sen är livet sånt. - man kan inte få allt som man vill ha.
Och jag är så tacksam över att jag hade det en gång i tiden!
Nu ska jag snart göra ännu en resa tillbaka i tiden.
Fillidutt och jag ska in till "stan" och luncha, komma i affärer
och mysa. DET var längesen vi gjorde något sådant!

Jag gick min väg och kom aldrig igen - det är ett fritt liv!
(fast jag kommer igen..)
over and out!


1 kommentar:

Anonym sa...

tror du att det är fler än du som minns, jag gör det
Mamulla