torsdag 29 oktober 2009

60 tabletter på 10 dagar.

gillar min rubrik idag.. känns lite som en filmtitel fast dagens text handlar inte om en äventyrsresa runt jorden på 80 dagar utan om mig och mina bihålor.

vaknade igår natt av att huvudet dunkade och det känndes som att vänster öga skulle ploppa ut ur sin håla. (AJ!) sov hela dagen, men på kvällen var det inte bättre. när jag vaknade idag var det bara att trava till akuten. väl framme så behövde jag bara vara där 40min! totalt! o inte nog med att jag slapp vara där så länge, jag fick också träffa en superbra och trevlig läkare! men inget gott som inte har något ont med sig... apoteket hade inte öppnat när jag var klar och ville hämta ut min medicin. så jag shoppade loss på konsum. pepparkakor, yoghurt och juleskum! (bara bra grejer).

väl på apoteket blev jag högst förvånad när apotek-tjejen sa att jag skulle äta 2 tabletter 3 gånger dagligen!! det är mycket medicin! 4800mg om dagen + kortison-nässpray. fast åandrasidan, nu kommer jag absolut bli frisk!

1 kommentar:

stygn sa...

jaa..! oj oj oj vad du kommer bli frisk! (och fint med fina läkare emellanåt!)