söndag 25 oktober 2009

20 år, 7305 dagar & en väldans massa timmar!


kl 21.18 onsdagen den 25 oktober 1989 föddes Sara Lovén. & det är jag! nu har det gått 20 år & detta firades med pompa & ståt 2 helger i rad.

frusna och blöta men vid gott mod vandrade systrarna genom regnet från café till café för att hitta en tårtbit eller två. överallt fanns grillade paninis, frallor, sallader och jätte-latte. men var fanns kaffet i finporslin och bakelserna med marsipan som är brukligt vid födelsedagsfirande? i centrala göteborg fanns inget överflöd av konditorier med detta. efter en tur runt alla shoppinggator så svängde vi in på café cappuccino och hittade slutligen varsin tårtbit!

gårdagen var underbar! vaknade av sång (nynnande och hummande är också sång!) och fick frukost på sängen med jordgubbar och champange, sån lyx är inget jag är van vid.. sen blev det utflykt till universeum där M och jag såg många häftiga saker och jag hade lite grod-terapi (som var otäckt). dagen avslutades med en trevlig middag med systeryster och M! :)

jag är lycklig!

Inga kommentarer: