torsdag 2 oktober 2014

Semester

Ledigheten kom välbehövligt. Efter intensiva veckor på jobbet (just för att jag skulle kunna gå på semester), så såg jag den där väggen många har pratat om. Gick inte in i den men såg den flimra framför ögonen på mig. Förutom jobb så var det mycket känslor åt höger och vänster på grund av lilla O och hans operation. Ojojoj vad man kan oroa sig över och älska en sån liten skrutt! Hursomhelst så har allt gått som det brukar till slut. Bra alltså. FANTASTISKA kollegor hjälpte mig när jag snubblade i mål innan semestern. En kopp kaffe, en kram eller hjälp med något praktiskt, ja fick lite allt möjligt som gjorde att jag orkade fortsätta de sista dagarna. Är så tacksam! Fick även ett par dagar extra semester inslängd så i morgon blir första jobb-passen på 3 veckor. Har verkligen behövt vilan och är så tacksam över att ha en så fin arbetsplats!

Semestern började mer än perfekt. Vi tog tåget till Lund till A, M och O som gjort smarrig mat och goda drinkar. Vi spela, babbelade och  lyssnade på musik från O's LP-spelare halva natten tills det var dags för M och mig att åka över bron till Kastrup. 12 h efter att vi gick ifrån A och O så låg vi i varsin solstol på Kretas nordvästra sida. Fantastiskt. 1 vecka med bara sol, bad, mat, läsa, sova, mer mat, mer sol, mer bad osv... var verkligen vad som behövdes för oss båda!

Väl hemma i Sverige igen så åkte vi upp till Smålandet och gosade bebis. M kunde bara vara där över dagen, jag stannade och hängde hemma hos syster E i nästan en vecka. Vi bakade kakor, bullar, bröd, tog svamppromenader och jag fick mysa massvis med lilla O. Stora duktiga killen som minsann kunde både sova, äta, skrika, bajsa och ibland fick han ut de hemska raparna också! Sötnöten!

Utvilad
I lördags var det försenad kräftskiva i Ahla, men ingen hade hittat kräftor så blev räk- och grillkväll! Mysigt! Senaste veckan har jag bara varit hemma och röjt i lägenheten. Storstädat, lagat mat, planterat om blommor, tränat och kollat på serier. Perfekt vecka! Tråkigt väder men då blir mer gjort inne.

Nu ska jag göra världens mest tidskrävande grej - sortera bilder för framkallning! :)
Over and out!

Inga kommentarer: