tisdag 3 maj 2011

en födelse - en dag

idag är ingen vanlig dag för det är vår älskade lilla rosa svamps födelsedag!
för 21 år sedan föddes hon och det är vi alla oerhört tacksamma för!!
vi packade ihop 4/6 av vårt gäng och åkte ut på hisingen där 1/6 bor. där blev
det kladdkaka och paket och häng. det är en lycka att ha sådana vänner som
jag har! de ger energi fast de inte har så mycket själva. de ger glädje och kärlek
så man inte kan annat än vara glad och försöka se det lilla i vardagen. (kramar är bästa terapin!)
tack för att ni finns och för att ni är så underbara!! :)

Dagens visa: Dunkla rum

Torka tårarna min vän. Jag tror jag vet ungefär hur det känns,
som att försöka dansa med en myndighet. Du ville bara ha ett hem, en plats
nånting vettigt att göra, vad som helst.
Om det fanns tid för nåt att växa. Om det fanns plats för lite värdighet
Här blir man sparkad på i kön till ett ställe som man inte ens vill in på
Man tuggar i sig hela svansen. Det står alltid nåt i vägen
och du tar dig alltid loss och du rusar men ändå fångar marken dina fötter.

Jag skulle gärna hjälpa dig upp och kunna lysa upp den väg du springer
Om jag kunde vagga dig varm och lugn. Jag hör nog samma röst
och bor i samma land med samma klockor som ringer.
Du går inte ensam genom dunkla rum.
- Lars Winnerbäck-

Inga kommentarer: