onsdag 13 oktober 2010

nu är bara granskningen av granskningen kvar!

Men den fina tunna linjen.
Mellan våran värld och din.
Skär igenom varje ljud.
Genom varje utsträckt tanke.
Varje ansats att förstå.
Varje sång jag någonsin sjöng.

Aldrig aldrig ensam.
Aldrig aldrig ensam.
- Jonthan Johansson -

Skolan tar mycket tid. Tycker det är jättejobbigt att inte veta hur mycket man "ska" läsa och vad man kan lämna. När ska man börja plugga inför tentan? Ska man prioritera Seminarium och Workshops innan man börjar med tentaplugget eller läsa parallellt? Har nog fortfarande inte kommit in i Universitets-tänket men jag har ändå börjat förstå hur en vetenskaplig artikel ska vara uppbyggd, vad IMRAD är och hur man granskar det. Jag vet också ganska mycket om basal omvårdnad, etik, bemötande, vårdrelationer, kultur, genus, hälsa, symptom och sådär. Det borde ju vara användbart till något!
I morgon ska jag och min grupp ha Vetenskapsseminarium och jag ska föreläsa om Positivism --> här går det att läsa om denna intressanta vetenskapsteori. Och jag kommer mest inrikta mig på --> Logisk positivism. Den ABSOLUTA kunskapen.. woopidoo! :)

NU är det godnatt. Over and out!

Inga kommentarer: