lördag 19 september 2009

T R Å K

Tårar rinner ur de röda och kleggiga ögoenen. inte så skönt, inte trevligt och inte speciellt vackert. det rosslar i halsen o nere i lungorna för varje andetag som andas och när jag hostar river det i hela bröstet. aj. känns sådär lagom mysigt! hela huvudet är tungt och näsan täppt. hej, jag heter sara och har varit FÖRKYLD i tre veckor nu och börjar tröttna på det.

om två timmar börjar bröllopet! vigseln ska jag gå på men inget mer. är otroligt besviken och känner mig så liten och ynklig. skulle serverat och sjungt och varit med om en av de bästa saker jag vet: att se mina vänner glada. men riktigt så blir det inte. jag får visserligen se lyckan i själva "Ja-akten" och det känns bra. men ändå. besvikelsen är stor och den gnager i mig!

hösten är i alla fall vacker och det gör mig lite glad

Inga kommentarer: